Z terénního šetření vyplývá, že mnoho učitelů mateřských škol se v rámci seznamování dětí s dopravní výchovou zbytečně omezuje na úzké spektrum vzdělávací nabídky.
Nejčastěji slýcháváme: „Dopravní výchovu učíme děti vždy, když jdeme ven. Bereme si vestičky, dětem říkáme, jak se mají venku chovat a učíme je, na co všechno musí dávat pozor. Ve školce pak máme dopravní koberec, dřevěné značky, dopravní pexesa. Učíme děti poznávat dopravní prostředky. V rámci diskusních kruhů si o bezpečnosti povídáme“.
Pokud přesně nevíte do jaké šíře v dopravní výchově sahat nebo vám chybí nápady, jak kreativně zapojit dopravní výchovu do vašich vzdělávacích plánů, jste tu správně!
Při edukaci dětí společně budeme vycházet z toho, jak dopravu a své okolí vidí dítě. Při vytváření aktivit a jejich kombinování do týdenních plánů jsme vycházeli z příčin dopravních nehod s účastí dětí a dětských limitů, jako je například psychomotorická nevyzrálost. Nabízíme vám více než 50 aktivit, kterými budete zvyšovat bezpečný pohyb dětí v silničním provozu.
Dopravní výchova není jen „naučit děti přecházet silnici a naučit je poznávat dopravní prostředky a značky“.
Na dítě nahlížíme ze dvou pohledů – jako na nejzranitelnější osobu, kterou musíme vždy chránit a jako na osobu, ze které za pár let bude řidič, který by měl respektovat pravidla silničního provozu a chovat se ohleduplně k ostatn ím účastníkům.
Zde je stručný výčet dopravních oblastí, se kterými by se dítě v rámci poznání mělo v mateřské škole setkat: